October 27, 2005

Pillow Book: Aan mijn bureau voel ik dat het wondje

Pillow Book, 2005-10-27

Aan mijn bureau voel ik dat het scheerwondje aan mijn knie van gisteren vochtig is, en zie dat het weer is gaan bloeden. Het bloed is bijna geronnen in een straaltje vlak onder mijn knielange zwart-op-wit gebloemde rok. Met het lepeltje in mijn hand, ik at er frozen yoghurt mee op de laatste warme dag van het jaar, schraap ik het bloed van mijn huid, die zacht meegeeft. Ik proef het bloed. Halfgestold blijft er nog wat achter aan de rand van het lepeltje als een stukje erts; leeg gedachtenloos lepel ik verder en eet het. Het smaakt naar gesuikerd ijzer, gesuikerd bloed. In het bekertje blijft wat rood achterwaar ik heb gestoken; het is als bloed in sneeuw, als een pennentrek.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home