March 17, 2003

Pillow Book: 4 dagen voor het optreden

Pillow Book: 2003-03-17


Vandaag, 4 dagen voor het optreden, met nog zoveel te doen, is mijn motortje op en ben ik ziek. Ik had daar gisternacht niet moeten blijven zitten, bij jou in de tuin met Tim – het was er zo idyllisch en warm, terwijl we over muziek en kunst en niets praatten, en ik gaandeweg zo moe werd dat ik alleen nog maar keek naar jullie silhouetten keek pratend bij het licht van twee kaarsen, de tere stugge blaadjes van je boom erboven afgetekend, af en toe het geluid van de vissen in het hofvijvertje achter jullie. Dertig graden ’s nachts, maar ik had het koud van uitputting. Het is te kort, het leven, om in bed te mogen liggen – we zijn snel genoeg dood. Elke dag ziek lijkt wel één in het graf. Ik ben zelfs hiervoor te moe.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home