August 08, 2006

Pillow Book: Zachter

Pillow Book, 2006-08-06

Nu schijn ik dus echt beter te worden. Vandaag voor het eerst echt naar mezelf gekeken in de spiegel. Mijn handen glijden over mijn lichaam. J’suis différente. Ik ben zachter.

Ik eet als een konijntje, maar ben met al dit stilliggen toch een beetje bijgekomen. Niet veel, twee kilo. Op mijn lichaam, dat zo meedogenloos atletisch scherp stond, tekent elke fractie zich meteen af. Op mijn heupen houden mijn vingers verbaasd halt. Het is jaren geleden dat ik daar een laagje voelde. Mijn taille heeft een centimeter vet. Het is nauwelijks iets, maar van niets naar iets is een wereld verschil. In mijn décolleté en op andere rondingen, daar zie je het. De blik van een vrouw wordt microscopisch als ze op haarzelf gericht wordt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home