October 13, 2006

Pillow Book: Tout n'est qu'ordre et beauté

Pillow Book: 2006-10-13

Amsterdam is mooi in de mist. Ik had nooit gedacht dat te zeggen over een Nederlandse stad. Ze mooi te vinden zoals de rest ze mooi vindt. Die melancholie. Die stilheid. Er is in het echt geen stilte. Er loopt een vrouw, junk of dronken, woedend en verward ruzie te maken met een Pakistaanse nachtwinkelier. Ik word nagejoeld en voorstellen bij het langslopen in mijn oor gefluisterd. Mijn jurkje is nochtans niet zo kort. Het is waarschijnlijk dat ik hier zo slaapwandelend traag loop. Ik kan niet sneller. Het doet nog steeds pijn. Ik hou even stil en kijk over de grachten. Misschien vind ik het mooi door de pijn. Misschien is er mist door de pijn. Mijn pijn wordt een epitheton van mezelf. Een sluier. Een mist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home